Dag 8 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

15 Augustus 2015 | India, Delhi Cantonment

Jullay allemaal,

De begroeting door iedereen in Ladakh.
De ėėn naar laatste trekkingsdag. We vertrekken vanuit Hemis Shukpachen en gaan grotendeels naar beneden. De klim die we zouden doen hebben de meiden gisteren met de paarden gedaan.
Vandaag lopen we naar Temisgam 3200m het grootste dorp van de Sham-vallei
en onderweg komen we zoveel verschillende soorten rotsen tegen, kleur, vorm, groot en klein en uiteraard weer fantastische beelden.
Wat je hier ook ziet zijn heel veel populieren en wilgen en die worden weer volop gebruikt voor de bouw van huizen. Ook in de bergen zie je die veel en die zijn dan ook weer van families in de dorpen dus niet iedereen mag er zo maar takken afzagen.
Vandaag lopen de scholieren ook allemaal in uniform omdat het independent day is.
In de grootste dorpen wordt dat gevierd en dan komen er veel mensen hier naar toe.
Er wordt dan gezongen en gedanst op de Indiaase manier.
Oh ja we zagen 2 mannen betonijzeren pinnen in stukken slaan op een grote steen met een grote hamer wij doen dat met een betonschaar.
Onderweg bij een klein stalletje hebben we wat thee gedronken en daar verkopen ze ook wat andere lekkere dingen om te nuttigen en je betaald dan bijna helemaal niks.
Er waren hele lekkere koekjes waar je in Nederland zo al een euro voor zou betalen hier waren ze 30 cent.......dus je raadt het al wij komen daar morgen weer voorbij en gaan die man even sponsoren.
S'middags een lekkere warme lunch en daarna een spelletje gedaan tot ik met de gids rond een uur of vijf nog een wandeling naar een klooster heb gemaakt.
Zulke steile stukken had ik nog niet gehad....dan hijg je boven wel.
Via de gewone weg terug gelopen en dan loop je bijna continu in de stof.
Vandaag weer heerlijk weer gehad met regelmatig wolken en dat scheelt dan ook weer in temperatuur.
Weer mooie dingen gezien vandaag.

Wat mij wel opvalt is dat de moderne wereld hier ook steeds meer de overhand neemt.
Kinderen gaan meer studeren en willen thuis het "bedrijf" niet overnemen.
Ze gaan naar de stad en zien wat daar allemaal kan en te verkrijgen is dus willen niet naar hun dorpje terug waar alles eigenlijk nog heel simpel gaat.
De wegen worden steeds beter dus alles is beter bereikbaar.

Wij zeggen Jullay.....

• 15 Augustus 2015 - 18:13

Ann:

Breng wat lekkere koekjes voor me mee. Ik zorg wel voor de koffie

• 15 Augustus 2015 - 22:56

Ineke:

Ja, 2015 he Renz, niet alleen in Nederland te merken, ik denk over héél de wereld.
    Groetjes en liefs, ma, bom

• 15 Augustus 2015 - 23:15

Annie Van De Laar :

Renz je kan het recept misschien vragen ,kunnen we die lekkere koekjes hier bakken.groetjes en een knuffel jullie zijn kanjers Tante Annie