Dag 19 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

27 Augustus 2015 | India, Delhi Cantonment

Jullay,,

Het einde nadert de laatste dag dat we op pad gaan.
We gaan vroeg weg want het wordt en is heel warm dus dan zijn we op tijd terug.
We zijn eerst langs het Paleis der Winden gereden. Een heel mooi gebouw in de winkelstraat. We worden aan de kant van de weg afgezet en dan moeten we nog oversteken...nou is dat al een hele stunt.
Je moet jezelf gewoon op de weg gooien en met je hand alles tegenhouden en we worden er al heel bedreven in.
De binnenkant hoeven we niet te zien want dat stelt niks voor.
Dan rijden we door naar het Fort van Amber helemaal opgetrokken uit de rozerode steen van Jaipur. Het laatste stuk naar boven leggen we af op een olifant.
Dit was zo commercieel dat terwijl je naar boven loopt de mensen naast de olifant van alles aan jou willen verkopen. Je zou bijna wat kopen om er van af te zijn.
Het is de cultuur hier. Als het niks op zou leveren zouden ze hier ook niet terugkomen.....denk ik. Er loopt niet één verkoper maar je struikelt er over.
Het fort is waanzinnig groot en ook hier keken we onze ogen uit.
Wat we het bijzonderste vonden was het spiegelpaleis in het fort. Daar zijn miljoenen kleine spiegeltjes in verwerkt
Op de terugweg kwamen we langs het waterpaleis dat midden in het meer ligt.
Dat hebben ze vroeger laten bouwen toen het 3 jaar niet geregend heeft.
De onderste 4 verdiepingen liggen onder water alleen de bovenverdieping komt boven het water uit en dat is nog groot. Ze konden er wat van vroeger.
Het observatorium is ook weer bijzonder. Gebouwd door een astronoom rond 1730.
Alles is van steen en O gebouwd dat je de tijd ten alle tijden af kan lezen als de zo'n schijnt.
De grootste zonnewijzer heeft een wijzer van 30m hoog eis tot op 2 seconden nauwkeurig.
Als laatste hebben we het stadsplein bezocht. Mooie tuinen en gebouwen. Enkele museums waar we snel doorheen zijn gewandeld.
Er hing wel een enorme broek en jas waar wij wel 15X in kunnen. De Maharadja was een man van 215cm en 225kg dus dat zal de verklaring zijn.
S'middags in het hotel weer een kleine snack op en het zwembad in.
Kom je mensen uit Breda tegen in het hotel in Jaipur...de wereld kan klein zijn.

Morgen terugreis naar Delhi

• 27 Augustus 2015 - 09:59

Kathleen:

Een fantastische reis met onvergetelijke herinneringen... . Om te koesteren en dankbaar op terug te blikken. Knap dat je dit gerealiseerd hebt, voor jezelf én voor de dochters. Heel veel liefs en behouden terugvlucht voor jullie allen! Alle goeds, misschien zien we jullie in het najaar wel eens verschijnen? xxx