Dag 9 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

16 Augustus 2015 | India, Delhi Cantonment

Weer vroeg op pad 6.45 uur wakker en een half uurtje later aan het ontbijt.
Eerst hebben we gekeken bij de vrouw des huizes hoe ze origineel
Ladakhi bread bakken hier.
Het ontbijt was zeer goed met pannenkoeken, gebakken ei en uiteraard ladakhi bread.
Black tea erbij dat is gewoon heet water met een zakje anders krijg je thee met melk of boter.
Om 8 uur vertrokken we omhoog naar het klooster, boven ons verblijf waar ik gisteren al naar toe was gewandeld en daar hebben we buiten een rondje gelopen en genoten van het uitzicht. Eva & Lieve hoefden het klooster niet van binnen zien en ik begrijp het helemaal want we zien er aardig wat.
Het programma is wat gewijzigd op de laatste trekkingsdag maar dan kom je wel weer op hele andere bijzondere plekken natuurlijk.
Eva & Lieve laten wat muziek horen aan de gids en chauffeur en de gids wordt enthousiast bij het horen van 5 seconds of summer.
Op weg naar Lamayuru krijgen we hele mooie dingen te zien.
De rit naar boven is spectaculair.
Via talloze haarspeldbochten voert de route je langs bizarre rotsformaties door een maanlandschap zonder begroeiing naar boven waarbij je geen stuurfout moet maken want dan ben je zo weer bij het begin en kun je opnieuw beginnen want stijl is het daar wel. Inderdaad een fantastisch mooi maanlandschap als je dichterbij komt en dan druk ik me heel voorzichtig uit want het is fabuleus, waanzinnig, onbeschrijfelijk mooi.
Onder invloed van het zonlicht nemen de rotsen steeds een andere kleur aan.
Als je op Google 'moonlandscape Lamayuru ladakh' intikt krijg je beelden te zien.
Toen we helemaal boven waren en voordat we lopend aan de afdaling zouden beginnen hebben we eerst een piepklein klooster bezocht Atitse monastery waar ze ook aan het verbouwen waren en dat is toch wel heel mooi om te zien hoe hun dat doen.
Met simpel gereedschap staan ze eerst de bast van het hout te schrapen.
Ik zag een simpele cirkelzaag, hak, handzaag. In Nederland zouden de mensen gelijk hun werk neerleggen als dat zo moest.
Het klooster was heel bijzonder, klein met weer onwaarschijnlijk veel soorten Boeddha beelden.
De monnik nodigde ons uit wat te drinken dus ik met onze gids Tsangley die 2 weken hier bij ons is naar binnen en Eva & Lieve gingen buiten even bij het water kijken.
De thee die ik kreeg was sterk met melk en suiker....ik heb 'm netjes op en bedankt voor het 2e kopje.
Bij dit klooster kun je komen mediteren al is het een maand , je slaapt dan bij het grote klooster in Lamayuru en eet daar. Dit is dan allemaal voor niks behalve de vlucht en taxi.
De terugweg was heerlijk maar toen we een eind op weg waren kregen Eva & Lieve wat kwaaltjes en toen kwam er een auto naar beneden en de gids liet hem stoppen en vroeg of de meiden mee naar het hotel Moonland konden rijden. Aangezien er een monnik achter het stuur zat waren wij her er allebei mee eens.
Tsangley en ik waren in een klein uurtje terug bij het hotel waar de meiden al volop aan het duizenden waren.
Eva & Lieve hadden wel genoten want die monnik reed flink door daar in de bergen in z'n kleine autootje.
Rond een uur of 2 lekkere warme lunch en dan even tijd voor ons zelf.
S'middags zijn we Lamayuru ingegaan en hebben we daar rondgelopen.
Je ziet van alles een straat die door de regen van pas geleden in het midden weggespoeld is, kapotte huisjes, half afgewerkte huisjes, winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen.
We mochten bij een hotel naar binnen om vanaf het dak het mooie uitzicht te bekijken.
Teruggekomen bij het hotel zijn Eva & Lieve spelletjes gaan doen en Tsangley en ik zijn wat verder gelopen omdat de zon achter de bergen gaat en dan krijg je weer fantastische beelden.
Wat we al een paar keer gezien hebben is het hakenkruis heel groot bij heilige plekken en hier betekend het harmonie.
Het teken is al heel oud dus die man met dat snorretje zal het wel misbruikt hebben.
Na weer een heerlijke maaltijd nu lekker uitbuiken en morgenochtend heel vroeg op........ik dan, de meiden blijven liggen.
We hebben niet altijd wifi maar elke dag schrijf ik m'n verhaaltje en het leuke is
dat ik alles weer meemaak......heb dus eigenlijk 2x vakantie in 1.

We genieten volop en wat bijzonder.......tot de volgende keer.

• 16 Augustus 2015 - 18:20

Ineke:

Hoi hoi,
    Wat een ervaringen, ook beetje rust nu, dat is goed. Er komt natuurlijk nog veel meer, houd dus nog een plaatsje in je hoofd om het op te slaan. Geniet er maar gewoon van.
    Liefs, mam, bom

• 16 Augustus 2015 - 20:39

Kathleen:

dag alledrie daar!
    Ik lees met veel plezier de verslagen en reis zo toch een beetje mee. Bedankt daarvoor!
    Heel veel plezier ginder!

• 16 Augustus 2015 - 22:50

Nathalie:

Ja, en dat wordt drie keer, ook als ik het lees maak ik het mee! :)

• 17 Augustus 2015 - 22:06

Annie Van De Laar:

Het is ook wel een hele bijzondere reis geniet er van
    groetjes e n een grote knuffel. T A

• 17 Augustus 2015 - 23:06

Annemieke:

Lieve Renz, eindelijk tijd om je verhalen te lezen! wat een belevenis weer, kan niet wachten om je te spreken wanneer je weer thuis bent maar dat terzijde.....jij bent daar en ik wens jullie alle goeds en energie voor een prachtige onvergetelijke tijd xje Annemieke

• 17 Augustus 2015 - 23:19

Astrid:

lieve renz, eva en lieve, net als annemieke ook nu pas tijd om uitgebreid alles te lezen! Heb al veel gezien op fb, maar deze verslagen zijn echt geweldig om te lezen en mee te beleven! Geniet ervan we beleven het op afstand met jullie mee!