Oeganda dag 15 - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Oeganda dag 15 - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Oeganda dag 15

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

19 Augustus 2018 | Oeganda, Entebbe

18-8-2018

Vanmorgen tot 6 uur uitgeslapen....wat liggen lezen en om 8 uur vertrek.
Een trip van ruim 2 uur en dan zijn we in Kisoro vlakbij Rwanda en DR Congo onderin Oeganda.
Een hotel met een historische geschiedenis.
Het Travellers Rest Hotel bestaat al meer dan 60 jaar en heeft aan veel onderzoekers onderdak geboden waaronder Dian Fossey...wereldberoemd
van de film "Gorilla's in the mist".
Het is een eigen accomodatie van Habari Travel.
Tegen 10.30 uur waren wij daar.
Voor het eerst een beetje wifi...dus op internet en een boek.
Na de lunch zijn we naar een meer gegaan waar we in kano's gemaakt van complete boomstammen konden kanoën......uiteraard werd er geroeid door een Oegandees.
Was een mooie tocht met verschillende vogels als de purple reiger, zwarte havik, malachiet ijsvogel.
Voor het eerst 6 otters gezien waaronder eentje die een vis aan het eten was.
Toen we aanmeerde op een andere plek ons eindstation stonden daar veel kinderen.
Zoveel ballonnen had ik niet maar alles opgemaakt daar....was een feest.
Ze graaide ze bijna uit je handen maar even boos kijken en in steenkolen Engels uitleggen dat dat niet de bedoeling was.
Toen liep ik naar een meisje die 2 kannen water aan het sjouwen was en die was zo verlegen dat ze hard wegrende en niet terug hoefde te komen.
Heb ik de kannen naar boven gedragen en op een afstand volgde ze mij.
Door andere kinderen aangemoedigd gaven we elkaar een hi-five en een box...
Dat was zo leuk.
Daarna nog even gevoetbald met de kids en toen weer vertrokken met veel gezwaai.
De kids genoten en de ouders die erbij waren zag je ook lachen en wij natuurlijk ook.
S'avonds diner....was weer heerlijk en wat lezen.
Morgen weer een lange rit maar het is nog niet afgelopen.

• 19 Augustus 2018 - 16:51

Lojan Visschers:

Hallo Renz.
    Wat leuk om allemaal te lezen en sinds kort ook de foto's. Van te voren maak je er een voorstelling van maar het in werkelijkheid is het nog indrukwekkender. Het laat een groot 'feelgood' gevoel achter. Zelfs bij je lezers. Ben benieuwd naar de rest. Groetjes Lojan.