Oeganda dag 12 - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Oeganda dag 12 - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Oeganda dag 12

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

19 Augustus 2018 | Oeganda, Entebbe

15-8-2018

Toch weer om 5.30 uur wakker en goed geslapen en geen nijlpaard gehoord maar ze hebben wel langs de tent gelopen.
Ons huiswrattenzwijn loopt overdag op z'n gemak rond tussen de tenten.
Voordat we weg waren nog een stel zwartkopfiskalen voor m'n tent gespot en een dominikanerwidamannetje.
We vertrekken rond 8 op weg naar Ishasha beroemd om z'n leeuwen.....die in enorme vijgenbomen klimmen om te relaxen.
De weg was verschrikkelijk slecht en dat 2,5 uur lang en het was ongeveer 70 km maar zijn 3 uur onderweg geweest.
Al 5 dagen waren er geen leeuwen gezien dus je begrijpt....vandaag ook niet maar ook weinig dieren gezien.
Wel gezien een aantal topi's, dat zijn donkere hartebeesten.
Waterbokken, verschillende apen, Oeganda kobs en een grote kudde olifanten.
Zag je in de verte een olifant staan die de bosjes inging en dan kom je daar 15 seconden later voorbij en dan zie je helemaal niks meer.
Wel weer mooie vogeltjes gezien en een paar kuifarenden.
16 uur waren we al terug want we zijn een paar keer omgekeerd omdat we erg dicht bij Congo zaten....minder dan een km...en dat was niet verstandig op dit moment.
Op de terugweg heel de tijd op het dak gezeten en dat was heerlijk ondanks de slechte weg.
Toen we terug waren gelijk gedoucht en werden we geroepen om naar badderende olifanten te kijken vanuit onze lodge.....daar zagen we in een korte tijd
badderende reuzenzwijnen, olifanten een buffel een koppel visarenden,
7 hamerkoppen, buffel.
Bij m'n tent weer uitzicht op de visarenden en het gekrijs wat ze samen maken.
Heerlijk buiten gegeten...als er geen regen verwacht wordt dan zijn alle tafels buiten de tent gezet op het plein zeg maar....met olielampen erbij...erg sfeervol.
S'morgens wordt al het zand aangeveegd rond de tenten.
Het ziet er allemaal supernetjes uit.
Net geregeld met de bewaker dat hij me roept als er nijlpaarden komen maar ik zit weer buiten.