Oeganda dag 11 - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Oeganda dag 11 - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Oeganda dag 11

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

19 Augustus 2018 | Oeganda, Entebbe

14-8-2018

Dat was leuk slapen gisteravond met het geluid van Nijlpaarden voor je tent.
Je ligt vanzelf vroeg op bed met deze lange dagen vandaag weer rond half 6 op want vertrek is om half 7 voor een game drive.
Ietsje later weg maar gelijk in het park.
Het mooiste wat we zagen waren 6 hyena's die een Oeganda kob aan het opeten waren die waarschijnlijk gisteren door een leeuw gevangen was.
Toen kwamen er nog 2 welpen van een maand of 8/9 kijken of er voor hun ook nog iets overbleef.
Die kwamen niet te dichtbij want ze zijn geen partij voor de hyena's.
Maar mooi om te zien.
Verder niet veel wild gezien en niet in grote aantallen.
Wat olifanten, Oeganda kobs, waterbokken, wrattenzwijnen, mangoesten.
De kuifarend 3X, een hele mooie vogel met een schitterende kuif uiteraard en hoog op z'n poten staand.
Terug bij de bush lodge nog wat verkend en naar beneden gelopen tussen de struiken door maar erg voorzichtig voor het wild wat er kan zitten.
De bavianen hadden mij snel door...ik was zo ver naar beneden gelopen dat ik op dezelfde hoogte stond als de buffel en maraboe.
Een paar hamerkoppen erbij.
De reuzezwijnen kwamen weer tevoorschijn.
Nu ik dit zit op te schrijven hoor je de nijlpaarden, hagedissen voor m'n neus, kolibries, zwartkopfiskaal een hele mooie vogel met een knalrode borst en vele andere soorten vogels.
S'middags zijn we weer een boottocht gaan maken op de Kazinga Channel.
Enorm veel nijlpaarden, buffels, olifanten en vogels....fantastisch....veel aalscholvers, maraboes, pelikanen, Afrikaanse nimmerzatten, heel veel bonte ijsvogels, de malachietijsvogel, ralreiger, zilverreiger, heilige ibis, pelikanen,koereiger, visarenden, hamerkoppen.
Onderweg naar huis na de boottocht nog een fantastische foto gemaakt van een visarend in een dode boom.
Het was weer een fantastische dag vol hoogtepunten.
Het is nu 21.30 uur en ik zit onder m'n tent buiten in het donker en te genieten van alle geluiden en hoop direct een nijlpaard te spotten voor m'n tent en lawaai maken ze genoeg.