15 januari 2017 - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Renz Canjels - WaarBenJij.nu 15 januari 2017 - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

15 januari 2017

Blijf op de hoogte en volg Renz

15 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Zweeds-Lapland 15-01-2017

Wat een dag...om nooit te vergeten.
Een 2 daagse tocht met de sneeuwscooter en overnachten in een cabin maar alles liep anders.
Om 10 uur vertrokken en het sneeuwde licht. Afgelopen week was er veel sneeuw gevallen en het was losse sneeuw.
Af en toe ging er toch iemand een beetje van de route af omdat de sneeuwscooter net een andere kant op wilde.
Dan was het weer graven maar met een fantastische groep met in totaal 7 man was dat vaak snel opgelost.
Onze gids Victor, een stagiaire een jonge dame en 2 stellen en ik.
De problemen begonnen bij het meer waar onder de sneeuw water stond en door de vele poedersneeuw werd het water snel omhoog gehaald. Ik had dus vrij snel natte sokken met min 10 niet prettig. Droge sokken bij en dan zakken over m'n sokken en dan in de sneeuwschoenen .....opgelost.
Onze warme lunch was al klaargemaakt. We stopten bij een open plek en maakte in de sneeuw een pauze plek.
We zaten op rendiervellen en maakte een open ruimte om een vuurtje te stoken om ons eten in een pan op te warmen en koffie en thee te maken.....fantastisch.
Soms haalde wij de 5 gasten elkaar al uit de problemen voor Victor terug was.
Wat wel bijzonder was dat de zon rond een uur of 11 opkwam maar rond een uur of 1 al weer onderging.
Rond een uur of 3 is het bijna weer donker.
Trouwens elke week is het 50 minuten langer licht.
Toen hebben we nog 5 uur in het donker gereden wat erg mooi was en door de verlichting van de sneeuwscooter heb je een magisch uitzicht.
Uiteindelijk na een zware klus op een meer waar 4 scooters vast kwamen te zitten en we opnieuw natte voeten haalde kwam de broer van Victor nog meehelpen.
We hebben uiteindelijk 10 uur op de scooter gezeten en het was fenomenaal.
Victor vertelde dat hij nog nooit zo'n zware tocht had gehad.
Met deze groep was het genieten.
De cabin is het niet meer geworden maar zijn we naar de Pinetreelodge gegaan waar we een heerlijke warme maaltijd kregen en ook zijn blijven slapen...dat was dan weer minder avontuurlijk.
Al met al was het een fantastische dag met veel avontuur en nog een sauna er achteraan.
Morgen de terugtocht met heel mooi weer zeggen ze.
Vandaag was het maar -15 bij de start.