Dag 14 - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

26 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Haai,

Vandaag een trip naar Kaap de Goede Hoop.
We hebben lekker ontbeten in het hotel en zijn 9.30 uur weggereden.
Eerst op weg naar Boulders Beach in Fishhoek.
Daar lopen de pinguïns van Zuid-Afrika. De enige soort die er in Afrika te vinden is bij 25 graden dus voor hen geen koude voeten.
We konden er heel dichtbij komen en ze zijn de mensen ook wel gewend.
Je mag niet tussen de pinguïns lopen.
Je geloofd het of niet maar we kwamen een gezin uit Teteringen tegen daar op het puntje waar de pinguïns zaten.....wereldje kan klein zijn.
Daarna zijn we naar Cape Point gereden.
Met een soort tram het laatste stuk naar boven gegaan en een stukje geklommen.
Fantastische uitzichten...wat is dat genieten.
Zelf ben ik nog een stukje verder gelopen om alles weer vanaf een ander punt te bekijken.
Veel roodvlerkspreeuwen gezien...erg mooie vogels.
Je zag daar veel zeevogels langs de rotsen vliegen en zitten een erg mooi gezicht.

Van daaruit naar Kaap de Goede Hoop gereden en dan kom je ineens 3 struisvogels tegen die langs de weg lopen en één was zelfs een zandbad aan het nemen naast de weg en wij stonden er gewoon naast.
Kaap de Goede Hoop is het meest zuid westelijke puntje van Afrika.
Wel leuk want we zijn ook op het noordelijkste puntje van Europa geweest....bijzonder.
Ook hier werden bussen met Japanners gelost en allemaal op de foto soms even rondkijken en weg zijn ze weer.
Ben ook weer naar boven geklommen en van grote hoogte foto's van Eva en lieve gemaakt. Nog een paar grootrietrotten (op z'n Afrikaans) gezien een soort grote marmot denk ik.
Maar ook daar weer waanzinnige uitzichten.
Onderweg nog heel veel skoorsteenveërs gezien...volgens mij een zwartkopibis.
Vervolgens langs de westkust terug gereden en onderweg vaak gestopt om even van het uitzicht te genieten. Nog geen walvissen gezien.
Bij een stopplaats de zonsondergang gezien...was weer een hele mooie dag.
S'avonds heeft Lieve gekookt en dat was weer heerlijk.

Tot morgen.

• 27 Augustus 2016 - 06:47

Kathleen:

Dag allemaal,
    overdag verwend worden met de schoonheid van de natuur, 's avonds culinair verwend worden, Renz, het leven kan toch mooi zijn!
    Hier genieten we van zuiderse temperaturen...! Heerlijk!
    Liefs en genieten maar van al die pracht!
    Kathleen

• 27 Augustus 2016 - 09:47

Nathalie:

Wat leuk allemaal! Die walvissen komen nog wel.