Dag 11 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

18 Augustus 2015 | India, Delhi Cantonment

Vandaag rustige start.
Voordat we wegreden in Uletokpo even in het huis naast het resort gekeken dat ze aan het bouwen zijn. Je kunt hier dus gewoon binnenlopen.
Naast het huis waren een stuk of 10 mannen meubels aan het maken voor in het huis en dat is echt handwerk. Ze zitten dan gewoon op de grond te werken onvoorstelbaar.
Met de auto om 10 uur naar Alchi.
Rondje in de tempel van Alchi waar je geen foto's mag maken.
Wat ik alleen niet snap dat er hier niets gerestaureerd wordt. De scheuren zitten in de muren beton brokkelt af maar dat kennen ze hier niet.
Eeuwen oude pareltjes zijn toch aan het vervallen.
Alchi is ėėn van de oudste gompa's van Ladakh. Het heeft imposante boeddhabeelden en verschrikkelijk mooi houtsnijwerk.
S'middags langs allerlei winkeltjes gelopen waar alle waar buiten uitgestald is wel een genot om rond te lopen.
Met Tsangley nog een wandeling gemaakt terwijl Eva & Lieve buiten bij het hotel zijn gebleven.
Naar het klooster Tsatsapuri uit de 12e eeuw waar normaal geen toeristen komen.
Geen boeddha's maar hele oude tekeningen.
En warempel ze waren aan het restaureren. Vanuit een soort stichting helpen daar mensen o.a. Uit Nepal een jonge vrouw die er 3 jaar voor gestudeerd heeft, uit Roemenië , Engeland, Duitsland , Tsjechië , Slowakije , en uit Ladakh zelf.
Ze verdienen daar 12000 roepie mee dat is ongeveer 170 euro per maand.
Was weer heel bijzonder.
Lieve had sjans dus die ligt helemaal dubbel. 4 mannen uit India maakte een poortje voor haar en toen ze gepasseerd was hoorde Lieve een WAUW en lachen samen met Eva.
Vanavond was het voor het eerst pittig eten in Ladakh...maar wel lekker.

Iedereen nog veel plezier en tot volgende keer.

Ohoh....even nog een mededeling....ik zit met Eva aan de Old Monk rum en voor iemand die nooit drinkt verdomd sterk maar wel lekker....net aangeboden door een Nederlandse vrouw die gids is voor een motorgroep........truste

• 18 Augustus 2015 - 17:57

Kathleen:

Wederom met plezier je verslag gelezen, lieve Renz! Ik kijk ernaar uit om je verslag live te horen! Dikke knuf, en genieten maar à volonté!
    xxx

• 18 Augustus 2015 - 20:47

Ineke:

Wauw, wat voor kleinkinderen komen er thuis?
    Xxx

• 19 Augustus 2015 - 14:17

Ria En Ad .:

Geweldig dat we jullie op deze manier kunnen volgen.Geniet er van.

Groetjes Ad en Ria.

• 21 Augustus 2015 - 23:30

Annie Van De Laar :

Weer zo'n spannend verhaal .het zo leuk om het
    te lezen Gr Annie