Dag 10 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Delhi Cantonment, India van Renz Canjels - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Renz

Blijf op de hoogte en volg Renz

18 Augustus 2015 | India, Delhi Cantonment

Dat was vroeg vandaag al om 5.15 uur wakker. Voor 6 uur buiten en met Tsangley
Naar de top voor de zonsopkomst.
Goed dat ik een trui aangedaan had want het verschil in temperaturen overdag en s'nachts is wel groot.p
Magnifique uitzichten door de zon op de bergen.
Zelfs nog een stukje op het maanlandschap gestaan. De wandeling naar boven was steil en heel pittig dan sta je toch aardig te hijgen daarboven.
Op de terugweg langs wat boeddhistische plekken gelopen en om 7.30 uur terug.
De meiden sliepen nog waar ze heel blij mee waren.
Vandaag een keer laat ontbijt rond 8.30 uur. Tegen tienen vertrekken we naar Uletokpo.
Onderweg stoppen we beneden bij het maanlandschap en klimmen er op.
Het zijn gewoon bergen van klei en geen rotsen.
We komen op tijd aan bij ons volgende resort en dit is wel het sjiekste wat we tot nu toe gehad hebben. We wanen ons koning en koningin.
We liggen tegen de Indus rivier aan.
Na de heerlijke lunch zijn we naar het Ridzong klooster geweest.
Iets sneller als anders maar weer mooie beelden. Ze hebben daar vlakbij ook een nonnenafdeling en die vangen hele jonge kinderen op en geven die onderwijs.
De ouders zijn vaak heel arm en sturen dan hun kinderen hier naar toe.
Wat wel vervelend is dat ik hier mijn eigen koffers niet mag dragen.
De fooi krijgen ze toch wel...voor elke koffer kun je 10 roepie geven dat is 14 cent.
Onze gids Tsangley spreekt Eva uit als Iewah en Lieve als Liewa.
Nu ik dit zit te schrijven zit ik in de zon op een uitzichtpunt aan de Indus met fantastische bergen om mij heen en ondertussen met mensen uit Zuid-India te kletsen....je kunt het slechter hebben.
S'avonds weer heel lekker gegeten en tot nu toe hebben we nergens last van.
We krijgen zoveel indrukken dat we steeds op tijd op bed liggen met een boek.

We genieten volop....

• 18 Augustus 2015 - 12:34

Nathalie:

Wauw, wat klinkt dat weer fantastisch!

• 18 Augustus 2015 - 16:40

Ineke:

Het een nog mooier dan het ander, neeeee, het een weer anders dan het ander.
    Hoop dat Eva en Lieve ook volop genieten, maar dat kan niet anders, liefs uit Zutendal en het nieuwe schrijvenMa bom

• 21 Augustus 2015 - 23:24

Annie Van De Laar:

Renz Eva en Lieve .Jullie hebben een heel aparte vacantie geweldig.
    Lieve groetjes. T ante Annie